Børnesyn og værdier for Nøvling Skole

Nøvling Skole Børnesyn

Nøvling skole er en landsbyordning, bestående af børnehave, DUS og skole, hvor alle kender alle, og hvor de tætte relationer er i højsædet. Her bliver man taget godt imod af kendte voksne og børn, som er med til at skabe den tryghed og det nærvær, der kendetegner børnelivet i Nøvling. Det tætte samarbejde skaber et godt sammenhold og samarbejde på tværs af alle aldre. Der er en tydelig rød tråd fra børnehaven til skole og DUS, som skaber en stærk grobund for børnenes tryghed, udvikling og trivsel. Vi viser hinanden gensidig respekt og behandler alle ordentligt, voksne såvel som børn.

På Nøvling skole vægter vi elevernes trivsel højt, og møder alle børn med nysgerrighed, lydhørhed og anerkendelse. Hos os er alle en del af holdet. Vi ser værdien i, at alle er forskellige og har hver deres kompetencer, som er med til at styrke hinanden indbyrdes.

På Nøvling skole gør vi vores bedste for at alle bliver så fagligt dygtige, som de kan. Vi møder hvert barn i øjenhøjde, og tager udgangspunkt i det enkelte barns forudsætninger og kompetencer. Vi vægter høj faglighed og spændende, indholdsrige hverdage, der øger lysten til at lære.

Værdiord

Trivsel